Estima Motoring Community
News:
 
*
Welcome, Guest. Please login or register. May 15, 2012, 01:27:37 AM


Login with username, password and session length


Don't forget to have a look at our website at www.estima-motoring.co.uk
Pages: [1]   Go Down
  Print  
Author Topic: help townie won't start  (Read 325 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
rose4765
2nd gear user
**
Offline Offline

Posts: 132


« on: September 16, 2010, 12:40:44 PM »

hoping someone can help me here. i popped to shop in the townie yesterday and just as i pulled up the drive it ran out of diesel, i went and fetched �15 of diesel and put it in but it wouldn't start then it suddenly dawned on me i have no glow plug light showing on dash, i don't have any others either apart from oil light and the brake pad wear light, the red exclamation mark. have checked fuses and they all seem fine have checked for loose wires although i don't really know what i'm looking at with regard to what ones go to the glow plugs. i'm a bit stumped really anyone got any ideas pls ?
Logged
ADarbon
Veggie power
Global Moderator
Hyperdrive user
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4,890


Dentey the veg bus


« Reply #1 on: September 16, 2010, 01:11:27 PM »

did you pump the priming pump on the fuel system. when you put the diesel in If you compleatly run out of fuel there will be air trapped in the system and you need to push the pump till it goes hard
Logged

Tony the family guy
rose4765
2nd gear user
**
Offline Offline

Posts: 132


« Reply #2 on: September 16, 2010, 03:16:26 PM »

yep did that but have sorted it, found a snapped ignition wire under dash board, quick trip to halfrauds and it's sorted yota lives again yay ! have you forgiven me for spelling your name wrong lol !  Grin
Logged
ADarbon
Veggie power
Global Moderator
Hyperdrive user
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4,890


Dentey the veg bus


« Reply #3 on: September 16, 2010, 03:22:11 PM »

I have had my name spelt worse, thats typical with the wire. fix one problem then a different one arrises, why does this happen. Who is this Sod and why does he have a law.
Logged

Tony the family guy
ADarbon
Veggie power
Global Moderator
Hyperdrive user
*****
Offline Offline

Gender: Male
Posts: 4,890


Dentey the veg bus


« Reply #4 on: September 16, 2010, 03:24:13 PM »

just looking over your past threads I think you would be better of re wiring the whole car. lol
Logged

Tony the family guy
rose4765
2nd gear user
**
Offline Offline

Posts: 132


« Reply #5 on: September 17, 2010, 09:34:46 PM »

yeah lol ! bloody sticking starter is getting worse too sigh........
Logged
Pages: [1]   Go Up
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1.16 |SMF © 2011, Simple Machines

Valid XHTML 1.0! Valid CSS! Dilber MC Theme by HarzeM